جشنواره ملی سوغات رضوی  

آرم و نشانه

با توجه به حضور گسترده زائران داخلی و خارجی به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی، رادیو زیارت فعالیت خود را در سطح ملی به منظور آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، اطلاع‌رسانی و ارتقای شاخصه‌های فرهنگ اهل بیت (ع) و فرهنگ رضوی در حوزه زیارت معطوف داشته است. بر این اساس ارتقاء هویت ارزشی (آرم و نشانه) این رسانه ملی و مذهبی برای جامعه شیعیان، امری لازم و ضروری است.

رادیو زیارت با محوریت حرم و مضجع ملکوتی ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (ع) در چارچوب شبکه‌ای تخصصی به مباحث معنوی، معارفی، اعتقادی و مذهبی مرتبط با حوزه زیارت از منظر مسائل فرهنگی، اجتماعی و... در قالب برنامه‌هایی که معطوف به نیاز، میل و مصلحت زائرین و دلدادگان اهل بیت (ع) طراحی می‌شود، توجه لازم خواهد کرد.

رادیو زیارت به صورت تصویری نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. بر این اساس در قالب رادیو تصویری سعی می‌کند با انعطاف‌پذیری، اختصار، اثربخشی و تخصیص مطلوب زمان برای تحقق حداکثری جذب مخاطب و اثرگذاری مناسب به مثابه رادیویی که از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، ارشادی و تربیتی بهره می‌برد، ساعاتی غنی شده را ویژه زائران و مجاوران و دلدادگان علی بن موسی الرضا (ع) و خاندان اهل بیت (ع) برای مخاطبان مختلف در گستره سراسری و فراملی فراهم کند.

اهداف رادیو زیارت

ارتباط مستقیم بین حرم مطهر امام رضا (ع) و مشتاقان و ایجاد شوق زیارت

تثبیت و تعمیق زیارت ائمه معصومین (ع) در زندگی انسان ایرانی به‌عنوان یک فرهنگ و منسک دینی

آشنا کردن زائران با فلسفه و آداب زیارت و دعا با ملاحظه شبهات و نارسایی‌ها

تبیین سازندگی زیارت در عرصه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی و معرفی و بزرگداشت مفاخر اسلامی، شیعی و...

برقراری ارتباط با شهرهای مذهبی قم، شیراز و حرم‌های مطهر حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و سایر اقطاب فرهنگی کشور و امامزادگان و بقاع متبرکه مراکز استان‌ها

 

مقررات و ویژگی‌ها

  1. اثر باید دارای ویژگی‌های فرهنگ زیارت باشد. لذا پیشنهاد می‌گردد از ویژگی‌های منحصر به فرد بیان فرهنگ زیارت در پایتخت معنوی جهان اسلام (مشهد مقدس) باشد.
  2.  اثر باید از وجوه فنی، هنری و زیباشناختی ویژه‌ای بهرمند بوده و در عین حال ساده و قابل فهم باشد.
  3.  اثر می‌تواند بصورت نوشتاری، تصویری و یا ترکیبی باشد.
  4. نشانه می‌تواند بصورت رنگی و یا تک رنگ ارائه شود.
  5.  اثر باید در ابعاد کوچک و بزرگ، خوانایی، تناسب ظاهری و مفهومی خود را از دست ندهد.
  6.  اثر باید ضمن انطباق با قوانین موضوعه کشور، اصول شرع مقدس و عرف جاری کشور را رعایت نماید.
  7.  اثر باید دارای مشخصه‌های بصری مستقل بوده و با سایر نشانه‌ها و نمادهای ثبت شده ایرانی و خارجی تشابه نداشته باشد.
  8.  اثر نباید از نمادهای جریان‌های ضد دینی و انحرافی و علائم ماسونی شیطان پرستی و . . . استفاده نماید.
  9.  امکان استفاده از طرح در ارتباطات بین‌المللی وجود داشته باشد.
  10.  در تعداد آثار ارسالی توسط هر فرد محدودیتی وجود ندارد.
     

 


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد